Chiropractie

Zoekt u hulp bij lichamelijke klachten of wilt u deze voorkomen? Wilt u het beste uit uw lichaam halen? Zoekt u de ingrediënten voor optimale sports performance? Of wilt u gracieus oud worden? Dit alles staat of valt met een goede rompstabiliteit en een goed functionerend zenuwstelsel. Chiropractie is daarom essentieel is in het bereiken van deze doelen.

Wanneer de romp niet stabiel is, of het zenuwstelsel niet de optimale regie heeft over de spieren, organen en andere weefsels in uw lichaam, gaat alles in het lichaam veel moeizamer. Er liggen dan blessures en een verslechterde gezondheid op de loer. Dit kunt u merken door lichamelijke belemmeringen zoals bijvoorbeeld rugpijn.

Wij, als chiropractoren, helpen u door te kijken naar de mens als geheel; we onderzoeken o.a. de beweeglijkheid van de gewrichten in de wervelkolom en de stand van het bekken en de wervels. Tevens onderzoeken we de stand van de andere gewrichten in het lichaam en de spanning van de spieren eromheen. We kijken naar uw houding en uw balans en coördinatie. Ook onderzoeken we het zenuwstelsel om te zien of er geen zenuwen bekneld of geïrriteerd zijn geraakt.

Door de stand en beweeglijkheid van de wervels of andere gewrichten te corrigeren, kunnen we uw zenuwstelsel direct beïnvloeden. Meer hierover kunt u lezen op deze website onder het kopje “Neurologie”. Echter heeft Chiropractie ook veel te bieden bij bijvoorbeeld klachten als rugpijn, nek pijn, Ischias, Whiplash, sportblessures, etc.

Wanneer gewrichten namelijk niet in de goede stand staan of geblokkeerd zijn geraakt, kan dit pijn in het gewricht en spanning in de spieren eromheen veroorzaken, beter bekend als boven benoemde klachten. Tevens kan het druk of spanning op andere spieren en gewrichten uitoefenen. Een scheefstand in een gewricht veroorzaakt versnelde slijtage van uw gewrichten. Dat kunt u vergelijken met wanneer u uw schoenen scheef afslijt door er niet recht op te lopen. In het ergste geval kunnen zenuwen bekneld raken, wat dan weer zenuwpijn veroorzaakt. Om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurt en dat deze gewrichten weer hun goede stand aannemen, kunt u geholpen worden door een Chiropractor.

Daarom is het zo belangrijk om regelmatig uw wervelkolom te laten checken op blokkades en scheefstaande wervels en deze te corrigeren. En dat geldt voor iedereen; of u nu jong of oud bent en klachten heeft of niet. We kunnen u altijd helpen met het optimaliseren van uw onderliggende gezondheid.
Uw Chiropractor is universitair geschoold en is dè expert op het gebied van de wervelkolom, gewrichten en het zenuwstelsel.